Αναζήτηση

Οφείλουμε να πουλάμε Ελλάδα, όχι να πουλάμε την Ελλάδα


Ο πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων τουριστικού μαρκετινγκ MTC GROUP, Νότης Μαρτάκης, μίλησε στο moveo.gr για το ψηφιακό πράσινο πιστοποιητικό, για το workashion, ή όπως έχουμε συνηθίσει να το ακούμε το τελευταίο διάστημα, για τους «ψηφιακούς νομάδες», αλλά και για τις προοπτικές ανάκαμψης της τουριστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα στην μετά covid εποχή.


Σε μία συνέντευξη εφ΄όλης της ύλης, παντα ευπροσήγορος, μας κατέθεσε τις ευθύβολες απόψεις του αλλά δεν ξέχασε να πει και καλή επιτυχία στο περιοδικό μας.

«Να πω τις ευχές μου για το moveo.gr.

Να είναι καλοτάξιδο, να είναι συνέχεια σε ήρεμα νερά, να αποφεύγει τους υφάλους που καραδοκούν στην ενημέρωση και πάντα να συμβάλλει με τη σωστή κι αντικειμενική του ενημέρωση».

Με ευχές ξεκίνησε η συνέντευξή μας με τον πρόεδρο της εταιρείας συμβούλων τουριστικού μάρκετινγκ MTC GROUP, Νότη Μαρτάκη, για το ηλεκτρονικό μας περιοδικό που τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα.

Μιλώντας εφ΄όλης της ύλης στο moveo.gr κατέθεσε τις απόψεις του σχετικά με τα όσα απασχολούν τον τουριστικό κλάδο, σε μία περίοδο όπου γίνονται πυρετώδεις διαβουλεύσεις και συζητήσεις για το σταδιακό «άνοιγμα» της τουριστικής βιομηχανίας στη χώρα μας.

Σε ερώτηση σχετικά με τις προοπτικές ανάκαμψης της τουριστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα ο πρόεδρος της MTC GROUP σημείωσε πως «όλες οι εκτιμήσεις δείχνουν πως πριν το 2023 δεν πρόκειται να ανακάμψει η τουριστική αγορά και δεν χρειάζεται να έχουμε αυταπάτες»

Σημαντικό είναι, όπως σημείωσε, να κρατηθούν οι επιχειρήσεις όρθιες, να διατηρηθεί η ελληνικότητα του τουριστικού μας προϊόντος αλλά και η ελληνικότητα του επιχειρείν.

Νότης Μαρτάκης: «Όλη τη διαφορά σε μια τουριστική πολιτική την κάνει ένα άρθρο. Οφείλουμε να πουλάμε Ελλάδα όχι να πουλάμε ΤΗΝ Ελλάδα».

Αναφερόμενος στις επιθετικές επιχειρηματικές βλέψεις μεγάλων ομίλων του εξωτερικού υπογράμμισε την αναγκαιότητα της διατήρησης της ελληνικής ταυτότητας των επιχειρήσεων. Ο ίδιος δήλωσε θετικός σε επενδύσεις φτάνει μόνο να μην αλλοιώνουν την ταυτότητα των προϊόντων μας.

«Αντιλαμβάνεστε ότι πολλοί καραδοκούν από το εξωτερικό για να έρθουν να κάνουν επιθετικές εξαγορές.

Θεωρώ ότι τις επενδύσεις τις θέλουμε αλλά δεν θέλουμε τα ξεπουλήματα. Και δεν θέλουμε αυτή η πρώτη ύλη που έχει η χώρα, στην οποία έχουμε την ευλογία και να ζούμε, να την εκμεταλλεύονται και να την πουλάνε κάποιοι άλλοι επειδή εμείς δεν αντέξαμε οικονομικά να το κάνουμε», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σε ότι αφορά το ψηφιακό πράσινο πιστοποιητικό, με στόχο την ανεμπόδιστη μετακίνηση των πολιτών μεταξύ των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο κος Μαρτάκης υπενθύμισε πως ήταν ο πρώτος, ο οποίος στις 5 Απριλίου πέρυσι, με επιστολή του στον πρωθυπουργό είχε προτείνει την «υγειονομική βίζα» όπως ο ίδιος την ονόμασε.

«Το είχα προτείνει με επιστολή μου στον πρωθυπουργό και το είχα δημοσιοποιήσει κιόλας.

Υπήρξε, όντως, τότε μία κινητοποίηση για την καθιέρωσή του. Δεν προχώρησε. Πέρυσι τον Απρίλιο δεν υπήρχε το εμβόλιο.

Εκείνο λοιπόν το οποίο είχα προτείνει ήταν ότι θα πρέπει να συμφωνήσουν όλες οι χώρες, και κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε ένα κοινό αποδεκτά πρωτόκολλο.

Κάθε ταξιδιώτης να μπορεί να περνάει από κάποια τεστ, τα οποία θα είναι αμοιβαίως αποδεκτά από τις χώρες γιατί αυτό θα παρέχει ασφάλεια στον ίδιο τον ταξιδιώτη.

Να ξέρει πως αυτός που κάθεται δίπλα του είναι εξίσου ταυτοποιημένος, από την άποψη της υγείας.

Αλλά κι όταν θα φτάσει και ο ίδιος στον προορισμό του να μπορεί να εμπιστεύεται τους παρόχους υπηρεσιών φιλοξενίας αλλά και αυτοί οι οποίοι του παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες να μην φοβούνται και να μην τον αντιμετωπίζουν σαν ύποπτο μόλυνσης» επεσήμανε ο Νότης Μαρτάκης χαρούμενος βέβαια που έστω κι έναν χρόνο μετά η πρότασή του υιοθετήθηκε.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, σημείωσε, πως δεν είχε λόγο να βιαστεί να προβεί σε τέτοιες ενέργειες καθώς χώρες όπως η Γερμανία ή η Γαλλία θα έχαναν το πλεονέκτημα που είχαν να συγκρατήσουν τον κόσμο τους.

«Φανταστείτε ότι οι μεγάλες χώρες όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία η αναλογία μεταξύ εσωτερικού κι εξωτερικού τουρισμού είναι 50/50. Στην Ελλάδα είναι 90/10.

Δηλαδή 90 έρχονται από το εξωτερικό και οι 10 είναι οι Έλληνες που κάνουν διακοπές.

Η Ελλάδα λοιπόν είχε πολύ περισσότερους λόγους να διεκδικήσει κάτι τέτοιο κι αυτός ήταν ο λόγος που το υποστήριξε.

Οι υπόλοιπες χώρες δεν είχαν κανέναν λόγο να διώξουν τον κόσμο τους γιατί τους παρουσιάστηκε η ευκαιρία να τον συγκρατήσουν μέσα» υπογράμμισε εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους κατέθεσε στον πρωθυπουργό, έναν ολόκληρο χρόνο πριν, μία τέτοια πρόταση.

Workashion: νέες μορφές τουρισμού

Νότης Μαρτάκης: ο τουρισμός είναι ένα φαινόμενο το οποίο εξελίσσεται με μεγαλύτερη ταχύτητα ακόμα και από την ίδια την ιατρική.

O πρόεδρος της MTC GROUP αναφέρθηκε και στους ψηφιακούς νομάδες ή το workashion όπως αλλιώς λέγεται, μία μορφή τουρισμού η οποία ανθεί τα τελευταία χρόνια.

Η Ελλάδα προωθεί ενέργειες με στόχο την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου προσέλκυσης των λεγόμενων «ψηφιακών νομάδων» όπως είχε τονίσει ο ίδιος ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας, στις 24 Φεβρουαρίου, στο Delphi Forum.

«Το workashion λοιπόν, δίνει την ευκαιρία στον ταξιδιώτη - εργαζόμενο να μπορεί αυτήν την εργασία να την κάνει από έναν τόπο πολύ πιο ωραίο και πιο φιλικό.

Στη Μαδέρα της Πορτογαλίας, έχει δημιουργήσει στο κέντρο της πόλης ένα κέντρο εξυπηρέτησης κατά κάποιον τρόπο, σαν business center θα το έλεγα για να μπορεί να πηγαίνει κανείς να δουλεύει εκεί πέρα.

Να έχει ταχύτητες στο internet γιατί αυτό είναι προϋπόθεση. Και στην Ελλάδα υπάρχουν περιοχές οι οποίες αναπτύσσουν τέτοιες ενέργειες όπως είναι η Ρόδος αλλά και η Πάρος.

Κάποιος που έρχεται για να εργαστεί δεν θα έρθει για μία εβδομάδα, ή 10 ημέρες όπως όταν έρχεται για διακοπές.

Στο διάστημα που θα μείνει είναι μία μεγάλη ευκαιρία για τον ίδιο τον τόπο να του δείξει όλα όσα έχει και αυτό έχει γίνει από κάποιες περιοχές στο εξωτερικό, με τη δωρεάν ανάπτυξη δεξιοτήτων» δήλωσε ο κος Μαρτάκης.

Είναι μία σπουδαία ευκαιρία για τον τόπο μας να αναπτυχθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής.

Οι τοπικοί σύλλογοι να αναπτύξουν πρωτοβουλίες ώστε να προσφέρουν τη δυνατότητα στον ταξιδιώτη να γνωρίσει την τοπική - παραδοσιακή κουζίνα, να μάθει να ψαρεύει, αλλά και ότι προσφέρει κάθε τόπος ανάλογα με τις επιθυμίες και τα ενδιαφέροντα του «ψηφιακού νομά»

«Φαντάζεστε ποιο είναι το κέρδος σε αυτήν την περίπτωση! Τεράστιο! Διότι αυτός ο άνθρωπος ακόμη κι όταν χρειαστεί να φύγει από αυτόν τον τόπο θα αισθάνεται σαν να είναι κάτοικος αυτού του τόπου, σαν η καταγωγή του να είναι από εκεί πια» τόνισε ο κος Μαρτάκης.

Ο Νότης Μαρτάκης μίλησε και για το δίπτυχο «ποιότητα κι ασφάλεια» στο οποίο πρέπει να επενδύσει η Ελλάδα. Μπορεί ως χώρα να έχουμε και να διαθέτουμε εν αφθονία «ήλιο και θάλασσα» όμως αυτό το προϊόν οι ανταγωνιστές μας μπορούν και το πουλούν φθηνότερα όπως είναι η Τουρκία, η Αίγυπτος ή η Τυνησία.

«Βλέπετε. παραδείγματος χάριν, η τουρκική λίρα καταρρέει μέρα την ημέρα που σημαίνει ότι η Τουρκία για το ίδιο προϊόν το οποίο πουλάει το πουλάει πολύ πιο φτηνά από εμάς τη στιγμή που εμείς λόγω ευρώ δεν έχουμε τη δυνατότητα να κατεβάσουμε τις τιμές διότι είναι άλλα και τα λειτουργικά έξοδα των παρόχων της φιλοξενίας» σημείωσε ο Νότης Μαρτάκης

Την ποιότητα και την ασφάλεια τις παρομοίασε ως δύο δεξαμενές.

Η μεν ποιότητα τροφοδοτείται από έναν δίαυλο που λέγεται αξία κι από έναν άλλο που λέγεται τιμή, άρα σχέση αξίας – τιμής.

Σε ότι αφορά το κομμάτι της ασφάλειας οι δύο δίαυλοι που τροφοδοτούν την ασφάλεια είναι η μετακίνηση και η διαμονή.

Αυτοί οι δύο είναι οι πόλοι μιας κλεψύδρας οι οποίοι τροφοδοτούν το πάνω μέρος αυτής της κλεψύδρας με αυτό που λέμε προσδοκία, τί προσδοκά ο άλλος να συναντήσει.

Νότης Μαρτάκης: Όταν αυτή όλη η ποσότητα η οποία είναι συγκεντρωμένη στο πάνω μέρος της κλεψύδρας που λέγεται προσδοκία κατέβει ισομερώς προς τα κάτω αυτό λέγεται ικανοποίηση.

Η ισορροπία ανάμεσα στην ικανοποίηση και την προσδοκία είναι το βασικό ζητούμενο για κάθε ταξιδιώτη. Περνάει όμως από μία στενωπό. Σε αυτήν τη στενωπό βάζουμε την ενσυναίσθηση.

Και αυτό, σημαίνει ο πρόεδρος της MTC GROUP, ότι θα πρέπει όλοι όσοι παρέχουν ή ασκούν τουριστικό επάγγελμα ή παραπλήσιο, αλλά και η χώρα η ίδια, ο κάθε προορισμός, θα πρέπει να διαπνέονται από ενσυναίσθηση για αυτό το οποίο παρέχουν, υπογράμμισε ο Νότης Μαρτάκης ολοκληρώνοντας τη συνέντευξή του στο moveo.gr.

Stay in touch

© 2019 by Gio.